zaterdag 8 mei 2010

Hallo allemaal,

Hier kunnen jullie online mijn zoektocht naar een Fries paard volgen. Regelmatig zal hier een nieuw bericht komen.


Het idee

Het idee speelt al een tijdje. Met mijn New Forest pony 'Jessica' mag ik dit jaar voor het laatst bij de pony's wedstrijd rijden. Aangezien ik toch verder wil in de dressuursport, wil ik graag over naar de paarden. Thuis heb ik nog 3 pony's staan. Het plan is om deze te verkopen en om dan een Fries paard aan te schaffen. Jessica zal blijven. Hiermee wil ik eerst nog lekker veel rijden. Ook omdat ze nog veel meer in zich heeft!


Waarom een Fries paard?

Friese paarden vind ik geweldige beesten! Ze hebben een gouden karakter, zijn makkelijk in de omgang en hebben uitstraling! Dat is o.a. wat ik in een paard zoek. Friese paarden spreken mij altijd al aan. Hier kwam ik ook achter toen ik stage liep bij Dekstation Gaasterland. Hier heb ik verschillende Friese paarden gereden onder het zadel. Ook hengsten. En dat is ECHT een uitdaging! Ik zelf ben meer een dressuurruiter. Springen zegt mij niet zoveel. Friese paarden zijn ideale dressuurpaarden en dat zorgt er ook voor dat ik voor een Fries paard kies.

Wat zoek ik?

Een Friese merrie of ruin
3 รก 4 jaar
Liefst beleerd onder het zadel
Betrouwbaar
Paard met pit
Aanleg voor dressuur(sport)
Uitstraling en goede gangen.

Begin van de zoektocht

Zondag 9 mei gaan mijn vader en ik naar Stal de Nieuwe Heuvel in Lunteren. Deze stal beschikt over 225 stallen en een geweldige accomodatie. Jan Folmer zal ons een aantal paarden laten zien.


Vervolg komt later...

2 opmerkingen:

  1. Hee martine
    Hoop dat je een leuk paard tegen komt,
    suc6 morgen !!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Idd succes moarn! Hast wol een stal utzocht mei djoere beesten haha! Yn e buurt steane vaaks ek wol hele leuke beesten jer! Miskien wit Hindrik nog wel een leuke! Henswoude, Hermes, Okkema, nim mar op! Mar allereerst een soart succes!

    Gr. Wendy

    BeantwoordenVerwijderen